Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití NTC metody k rozvoji dílčích funkcí u dětí v předškolním věku
Laňková, Pavlína ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
V diplomové práci se věnuji rozvoji dovedností dětí předškolního věku v předškolním zařízení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Kapitoly teoretické části se zabývají charakteristikou vývoje dítěte v předškolním věku, rozvojem dílčích funkcí a osobnostním vývojem a výchovou dítěte předškolního věku. Zabývá se vzděláváním dětí v mateřských školách a otázkou školní zralosti. Praktická část diplomové práce je zaměřena na zavedení stimulačního programu NTC do výchovně vzdělávací činnosti soukromého vzdělávacího centra Salomon Preschool pro předškolní děti. V této části je zhodnocena metoda NTC na základě komparace výzkumné a kontrolní skupiny tvořené dětmi ze státní mateřské školy a dále jsou zde navrženy vhodné aktivity pro předškolní děti. Navržené aktivity jsou zaměřené na podporu konkrétních klíčových kompetencí a dovedností. KLÍČOVÁ SLOVA Dílčí funkce, předškolní věk, vývoj dítěte v předškolním věku, možnosti rozvoje dílčích funkcí, školní zralost, stimulace, vzdělávání dětí.
Využití NTC metody k rozvoji dílčích funkcí u dětí v předškolním věku
Laňková, Pavlína ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
V diplomové práci se věnuji rozvoji dovedností dětí předškolního věku v předškolním zařízení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Kapitoly teoretické části se zabývají charakteristikou vývoje dítěte v předškolním věku, rozvojem dílčích funkcí a osobnostním vývojem a výchovou dítěte předškolního věku. Zabývá se vzděláváním dětí v mateřských školách a otázkou školní zralosti. Praktická část diplomové práce je zaměřena na zavedení stimulačního programu NTC do výchovně vzdělávací činnosti soukromého vzdělávacího centra Salomon Preschool pro předškolní děti. V této části je zhodnocena metoda NTC na základě komparace výzkumné a kontrolní skupiny tvořené dětmi ze státní mateřské školy a dále jsou zde navrženy vhodné aktivity pro předškolní děti. Navržené aktivity jsou zaměřené na podporu konkrétních klíčových kompetencí a dovedností. KLÍČOVÁ SLOVA Dílčí funkce, předškolní věk, vývoj dítěte v předškolním věku, možnosti rozvoje dílčích funkcí, školní zralost, stimulace, vzdělávání dětí.
Zápis dětí do 1. tříd a vstup dítěte do školy
FICKOVÁ, Miluše
Diplomová práce se zabývá zápisem dětí do 1. tříd, problematikou školní zralosti a vstupem dítěte do školy. Teoretická část práce je zaměřena na celkový vývoj dítěte v předškolním věku, předškolní výchovu, školní zralost a první vstup dítěte do školy. Práce má výzkumný charakter. Zaměřuje se na přípravu dětí na zápis v několika rovinách a uvádí jeho samotný průběh. Analyzuje výsledky zápisů z let 2014, 2015 a 2016 konaných na konkrétní základní škole. Zkoumá zápisové kresby postavy pána v souvislosti se zjištěním úrovně školní zralosti a návaznost při vstupu dětí do školy. Výsledky výzkumu jsou porovnány s teoretickou částí práce a doloženy přílohovým materiálem. V závěru práce jsou interpretovány výsledky výzkumu a nastíněna současná problematika školní zralosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.